עורכי דין נמצאים תחת מגבלות רבות של פרסום בכלל ובאינטנרט בפרט, מחלוקת ידועה היא האם מותר לעורך דין לפרסם את עצמו בכלים אינטרנטיים שונים כגון קידום ממומן בגוגל, אחת לזמן מה יוצאות תקנות של הלשכה בנושא הפרסום והשיווק - מה מותר ומה אסור.
בתחום אינטרנטי אחד אין מחלקות ובו מותר לעורך הדין לקדם (או לנסות לפחות) את משרדו והוא תחום הקידום האורגני במנועי חיפוש, בשל העובדה כי מנוע החיפוש נתפ' כפלטפורמה נייטראלית המציגה תוצאות לפי איכותן מומלץ לעורך הדין לבצע אופטימזציה והתאמות של אתר האינטרנט שלו למנועי החיפוש וגוגל בראשן.
דוגמא לאתר אשר מבצע אופטימיזציה והתאמה למנועי חיפוש ניתן לראות באתר של עורכת הדין אירית באומהורן , האתר בנוי בצורה כזאת שלגוגל יהיה נוח לקרוא אותו ללא חסמים טכנלוגיים (HTML) פשוט.
בנוסף ממולץ להכניס לאתר תוכן איכותי אשר נכתב על ידי עורכי הדין עצמם, חשוב שהתוכן יהיה מקורי על מנת להימנע מכפילות תוכן ומעבר על חוק זכויות יוצרים.
במידת האפשר וככל שניתן מומלץ לקבל לינקים מאתרים אשר עוסקים בתחום המשפט, אתרים כאלו יכולים להיות אתרי תוכן או אתרים של אגרונים שונים או משרדי עורכי דין נוספים בעלי אתר אינטרנט.
אמצעי נוסף יעיל אפקטיבי וזול לשיווק וקידום האתר הוא באמצעות דיוור אלקטרוני, ראשית עלינו ליצור רשימת דיוור הכוללת את כל לקוחותינו ובנוסף ליצור עניין באתר והרשמה לרשימת דיוור אשר תכלול טיפים ומידע משפטי הקשור לתחום בו עוסק המשרד, רשימת הדיוור תלך ותגדל עם הזמן.
מומלץ לשלוח דיוור חודשי לנרשמים במידת האפשר אני ממליץ לתת הטבה כל שהיא או סינר חינם ללקוחות ובכך לחזק את הקשר בין המשרד ללקוחות.
לסיכום
אתר האינטרנט מהווה פלטפורמה מיתוגית ועסקית למשיכת לקוחת חדשים ושמירת ישנים, תפעול נכון של האתר ושימוש נכון בכלים אינטרנטיים בכפוף למגבלות התחום יביאו לאורך זמן לגידול במספר הלקוחות של המשרד.
מרצה לשיווק באינטרנט במרכז הבינתחומי בהרצליה ובאוניברסיטה הפתוחה
שותף במקסי סייט- ניהול עסקי באינטרנט.